blog 8 juni

By on jun 8, 2011 in blog | 0 comments

Tegeltje Levenswijsheid

“Geniet van je werk of zoek werk waar je van kunt genieten”

 

Tegeltje Sales

“de klant is koning, als hij koning waardig is”

 

Artikel   Breinschrijven

Met zijn allen een middagje brainstormen (op de hei)  is een ingesleten gewoonte, maar zelden effectief.

Ideeën opschrijven en uitwisselen levert vaak meer op. Uit onderzoek blijkt dat mensen sneller en meer ideeën genereren als ze in hun eentje denken. Omdat denken in een groep echter wel weer inspirerende kruisbestuiving kan opleveren, is Brainwriting (breinschrijven) het alternatief voor de klassieke brainstorm.

 
Brainwriting
Brainwriting is een creatieve methode om ideeën te genereren door deze individueel op te schrijven. Deze creatieve methode kent veel overeenkomsten met brainstorming. Ideeën worden echter niet uitgesproken maar opgeschreven.

Het idee is simpel: de groepsleden schrijven hun idee(n) op voor een probleemstelling(en). Daarna geven ze de papiertjes door en schrijft de volgende de eigen invallen op het idee erbij, totdat alle papiertjes rond zijn geweest.

Als de papiertjes rond zijn geweest, worden de resultaten plenair besproken en de beste ideeën worden uitgewerkt.

2 grote voordelen uitgelicht:

– introverte medewerkers komen nu ook goed aan bod
– door schrijven i.p.v. plenair bespreken: optimale inspiratie, niet geremd

Onderzoek door psychologen heeft aangetoond dat deze techniek meer oplevert dan de traditionele brainstorm.

 

gastblog Divario by Danielle de Jonge: “Optimaal ! Geweldig ! (en andere superlatieven)”

‘Een geweldige dienstverlening’, ‘Toonaangevend in uw branche’, ‘Optimale service’, ‘Uitmuntende kwaliteit’. Dit soort kreten worden nogal eens gebruikt door bedrijven, zowel in brochures of op websites. Maar ook in persoonlijke gesprekken komen ze geregeld voorbij.

De overtreffende trap (ofwel: superlatieven) moeten aandacht trekken en klanten er van overtuigen dat ze met ‘de beste’ te maken hebben. Soms is het inzetten van een superlatief zeker effectief. Waak er wel voor dat het geen irritatie gaat opwekken.

Lees volledige artikel …

Kort samengevat : niet overdrijven en bewijs dat je goed bent.

 

GEZOCHT: pilot klanten voor  benificial pricing

BIZNIZcoach hanteert beneficial pricing voor de BIZNIZ Analyziz. Dat wil zeggen een laag tarief voor consultancy, coaching en training met improvement bonus voor gerealiseerde verbeteringen.

Deze pricing impliceert commitment en de geloof & overtuiging dat er verbeteringen zullen worden gerealiseerd.

Ik zoek enkele pilot klanten om deze prijsstrategie te “testen”.

Het pilot aanbod voor de BIZNIZ Analyziz is     € 2.500 + improvement bonus

Klik hier voor meer informatie over de  BIZNIZ Analyziz

 

Doelgroep

– Degene die geïnteresseerd is in de mogelijke verbeteringen binnen bedrijf

– MKB(+)

– (algemeen) directeur / eigenaar

 

Interesse in een vrijblijvend gesprek voor bespreken mogelijkheden ?

Stuur een bericht via contactformulier  met onderwerp “interesse pilot klant” en ik zal contact met u opnemen.

 

terug naar overzicht …

Post a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *