blog juli

By on sep 7, 2011 in blog | 0 comments

Tegeltje Sales

“klanten kopen wanneer ze er klaar voor zijn, niet wanneer de verkoper er aan toe is”

 

Tegeltje Levenswijsheid

“Behandel anderen niet zoals jij behandeld wilt worden, maar behandel ze zoals zij graag behandeld willen worden”

 

artikel      ABC:  3 belangrijkste sales activiteiten

Neen, niet Always Be Closing… dat is zo’n dooddoener… dat is ‘pushen’… dat is een verkeerde focus.

ABC staat voor een simpele formule om  je verkoop (en dus inkomen) te verhogen. Het is een formule die altijd en overal werkt, in elke markt en voor elke verkoper/zelfstandige.

De formule is een ezelsbruggetje voor time management, voor doelgericht werken, voor focus.

De formule werkt als volgt: er zijn eigenlijk maar 3 activiteiten die je elke dag moet doen:

De formule A x B x C staat voor:

   Acquireren

   Bieden van je oplossing / waarde

   Closing the deal.

Dit zijn de 3 kernactiviteiten van sales. Andere activiteiten zijn ongetwijfeld ook van belang maar dit zijn de 3 belangrijkste activiteiten.

Zorg dat je 80% of meer van je tijd spendeert aan A, B of C activiteiten. Stel jezelf bij elke activiteit de vraag: wat ik nu aan het doen ben is dat een A,B of C activiteit? M.a.w. leidt deze activiteit tot verkoop?‘. Is het antwoord op deze vraag, nee, dan rest je maar één ding: stoppen en focus op ABC-activiteiten. Andere activiteiten moet je beperken en/of delegeren.

 

artikel     SEO voor ‘beginners’

Een simpel trucje: tik in Google ‘site:‘, gevolgd door uw website (inclusief http://www.). U krijgt dan een lijst met allerlei artikelen/pagina’s van uw website. Hierbij moet u controleren of alle pagina’s nuttig zijn en of ze wel de goede titel hebben. Indien niet het geval, dan moet u dat uiteraard even aanpassen.

Nog zo’n trucje: tik in Google ‘Intitle:‘, gevolgd door een zin uit een artikel op uw site, tussen aanhalingstekens. Ziet u uw eigen site niet terug in de zoekresultaten, dan is de bewuste pagina niet geïndexeerd door Google. Het kan trouwens ook zo zijn dat uw pagina nog niet door Google is opgemerkt omdat deze net nieuw is.

Door in Google bij een zoekresultaat op ‘in cache‘ te klikken ziet u wat Google van een pagina begrepen heeft. Klik op ‘tekstversie’ en u ziet precies welke steekwoorden bovenaan staan. Google indexeert van boven naar onder, dus een geoptimaliseerde pagina heeft de logische zoekwoorden bovenaan staan

 

terug naar overzicht…

Post a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *