blog juni

By on aug 31, 2011 in blog | 0 comments

Tegeltje Sales

“Het leveren van kwaliteit kost geld, het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen”

 

Tegeltje Levenswijsheid

“Logica brengt je van A naar B.  Verbeelding brengt je overal”

 

artikel     Klanten winnen = versieren

 

1) Zorg voor een goede opening(szin)

Een eerste indruk kun je maar één keer maken. Een goede eerste indruk wordt o.a. bepaald door je: voorbereiding, interesse en sales pitch.

2) Heb een goed verhaal

Wees duidelijk en consistent . Heb een sales pitch. Presenteer je (meer)waarde. Laat je deskundigheid zien.

3) Maak sfeer

Klanten zijn net mensen. En die hebben behoefte aan sfeer. Sta open en maak verbinding.

4) Luister

(Echt) Luisteren is de basis voor begrijpen. De voorwaarde voor vertrouwen. Toon oprechte interesse.

5) Observeer

Kijk recht in de ogen en let op fysieke signalen (non-verbaal gedrag) van je gesprekspartner. En ‘scan’ de omgeving binnen bedrijf voor wetenswaardigheden en kenmerken.

6) Heb humor

Dat is meer dan alleen lollig doen.

7) Blijf rustig

Een ontspannen verkoper is de beste verkoper, zoals de beste versierder een ontspannen versierder is. Spanning heeft vooral negatieve invloed op prestatie.

8 ) Koester de relatie.

Een klant binnenhalen is slechts het begin. Daarna begint het echte werk: zolang mogelijk de klant behouden en tevreden houden.

 

+ boektip    “The Art of the Start”     by Guy Kawasaki

Create a Mantra, Not a Mission Statement
Many leaders will spend significant time and effort writing the company’s mission statement. Unfortunately the result is often wordy, diluted, and largely ignored. If every single employee cannot recite it from memory, then it’s not effective.

Write a Three or Four Word Statement That Explains Why Your Organization Exists

A short mantra is powerful, easy to remember, and lets everyone in your organization know what you stand for.

– Nike: Authentic Athletic Performance

– Disney: Fun Family Entertainment

Your mantra can also become the customer facing tagline, helping to define your brand.

– Avis: We Try Harder

 

Bron: The StartUp Daily ,   klik hier voor meer informatie

 

terug naar overzicht …

Post a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *