blog juli
Tegeltje Sales “klanten kopen wanneer ze er klaar voor zijn, niet wanneer de verkoper er aan toe is” Tegeltje Levenswijsheid “Behandel anderen niet zoals jij behandeld wilt worden, maar behandel ze zoals zij graag behandeld willen worden” artikel ABC: 3 belangrijkste sales activiteiten Neen, niet Always Be Closing… dat is zo’n dooddoener… dat is ‘pushen’… dat is een verkeerde focus. ABC staat voor een simpele formule om je verkoop (en dus inkomen) te verhogen. Het is een formule die altijd en overal werkt, in elke markt en...
read moreblog juni
Tegeltje Sales “Het leveren van kwaliteit kost geld, het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen” Tegeltje Levenswijsheid “Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal” artikel Klanten winnen = versieren 1) Zorg voor een goede opening(szin) Een eerste indruk kun je maar één keer maken. Een goede eerste indruk wordt o.a. bepaald door je: voorbereiding, interesse en sales pitch. 2) Heb een goed verhaal Wees duidelijk en consistent . Heb een sales pitch. Presenteer je (meer)waarde. Laat je deskundigheid...
read moreblog mei
Tegeltje Sales “verkopen is net vissen : Ook al heb je beet, je moet de klant nog wel binnenhalen. Vraag dus om de order !“ Tegeltje Levenswijsheid “Stress: het gevoel dat je krijgt wanneer je hart NEE zegt en je mond JA“ artikel Leiderschap: 7 succesfactoren 1. Ik ben doelgericht: Missie, strategie, doelstellingen 2. Ik heb een visie: Overtuiging, geloof en passie 3. Ik creëer het juiste team: met mensen die bijdragen 4. Ik heb veel zelfvertrouwen: niet...
read moreblog april
Tegeltje Sales “praat niet door als u van de klant een duidelijk koopsignaal krijgt” Tegeltje Levenswijsheid “Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen” artikel Stop met verkopen! Hoe zorg je voor meer omzet ? Hoe overtuig je je prospects om bij je te kopen? Het antwoord is eigenlijk heel simpel: STOP met VERKOPEN ! En omarm het inkoopproces. Eén ding is namelijk zeker. Je overtuigt je prospects niet met verkooppraatjes. Toch maak je het nog veel mee, verkopers die veel druk zetten op hun prospects. De product of dienst aan...
read moreblog 15 juni
Tegeltje Sales “Alle klanten zijn belangrijk, maar sommige zijn belangrijker” Tegeltje Levenswijsheid “Wie zichzelf almaar wegcijfert, wordt uiteindelijk een nul” artikel stress signalen: top 10 Arbeidsverzuim wordt in bijna de helft van de gevallen veroorzaakt door stress. Een niet te weerspreken feit. Managers reageren daar dus vaak niet adequaat op. Dat constateert brancheorganisatie Nobol uit eigen onderzoek. Stress is onnodig vaak een oorzaak voor langdurig verzuim. Als werkgevers de signalen van stress leren herkennen, dan kunnen...
read moreblog 8 juni
Tegeltje Levenswijsheid “Geniet van je werk of zoek werk waar je van kunt genieten” Tegeltje Sales “de klant is koning, als hij koning waardig is” Artikel Breinschrijven Met zijn allen een middagje brainstormen (op de hei) is een ingesleten gewoonte, maar zelden effectief. Ideeën opschrijven en uitwisselen levert vaak meer op. Uit onderzoek blijkt dat mensen sneller en meer ideeën genereren als ze in hun eentje denken. Omdat denken in een groep echter wel weer inspirerende kruisbestuiving kan opleveren, is Brainwriting (breinschrijven)...
read moreblog 1 juni
Tegeltje Sales “Kansen vermenigvuldigen zich, wanneer ze benut worden” Tegeltje Levenswijsheid “Het is een grote gave, als je weet wanneer je moet zwijgen” artikel Faillissement: 10 stappen ter voorkoming Bedrijven worden niet opgericht om failliet te gaan. Toch telt Nederland jaarlijks duizenden bankroete ondernemers. Hoe voorkomt u faillissement ? Want al overleeft uw bedrijf de eerste jaren en soms zelfs decennia , op een gegeven moment komt de klad erin. Dat ligt vaak niet aan de markt, maar aan u. Het geheim van overleven zit in het...
read moreblog 25 mei
Tegeltje Sales “prijs is wat je betaalt, waarde is wat je krijgt” Tegeltje levenswijsheid “Probeer niet subtiel te zijn, als je iets belangrijks wilt zeggen” artikel Pitchen voor investeerders: 10 meest gemaakte fouten Wat moet ik NIET tegen investeerders zeggen? De tien meest gemaakte fouten, volgens investeringsgoeroe Guy Kawasaki en herschreven conform BIZNIZ 2.0 door BIZNIZcoach. 1. ‘Onze omzetverwachting is behouden.’ Verwachtingen van ondernemers zijn nooit behouden. Dit is een zwaktebod en getuigt niet van ambitie. De...
read moreblog 18 mei
Tegeltje Sales “waarom zou je ongelijke klanten, gelijk behandelen ?” Tegeltje Levenswijsheid “Alles verandert … zelfs de manier waarop de dingen veranderen” artikel Waarom (management)modellen niet optimaal werken Organisaties klampen zich opvallend vaak vast aan modieuze, algemene (management)modellen en methodes. Directeuren en managers adopteren deze modellen, zoals op gebied van kwaliteit het INK-model, het EFQM-model en ISO-9000. En op gebied van managementmodellen bijvoorbeeld: Value Based Management, Time Based Proces...
read moreblog 11 mei
Tegeltje Sales “lever een klant wat hij nodig heeft, niet wat hij vraagt” Tegeltje Levenswijsheid “minder liegen betekent minder onthouden …” artikel Visie, Missie, Waarden, Strategie & Doelstellingen Betere bedrijfsresultaten blijken samen te hangen met een helder geformuleerde visie en missie. Uit die visie en missie vloeien de ondernemingsstrategie en jaarlijkse doelstellingen voort. De visie en missie bevat de (kern)waarden van een onderneming en geven een bedrijf uitstraling, waardoor het voor onder meer uw werknemers,...
read more